RASCA-RASCA PER L’AMIC INVISIBLE

Fa uns mesos vaig trobar un blog on feien una manualitat molt curiosa. Es tracta de fer un rasca-rasca (com el d’algunes loteries o jocs) per tal de fer un sorteig. Jo vaig pensar que seria divertit fer un rasca-rasca per a l’amic invisible d’aquest Nadal. I dit i fet, la setmana passada vaig fer-ho i trobo que va quedar força bé i ens ho vam passar molt bé descobrint el nostre amic invisible.

El blog on el vaig veure el trobareu aquí. Hi ha totes les instruccions i els materials. Està en anglès, però jo us faré cinc cèntims del que vaig fer.

Vaig necessitar: cartolina vermella, un text imprès (el nom dels amics invisibles), tisores, plàstic de folrar llibres, pegament, cita adhesiva (si és removible millor), pinzell petit, rentavaixelles líquid, i pintura metal·litzada (jo la vaig trobar a Tiger, però la trobareu a moltes tendes de manualitats).
Si visiteu el blog podreu veure el procediment. Jo hi vaig fer una petita variant, en lloc del nom de cada persona, vaig posar-hi la foto. En algunes hi vaig afegir dibuixets utilitzant Picmonkey (una web que va molt bé per editar fotos, és molt senzilla d’utilitzar).

Com ho vaig fer:

Primer vaig retallar cartolines quadrades de 6x6 cm. Hi vaig enganxar les fotos (la mida de la foto 5x5 cm). Ho vaig folrar tot amb el paper de folrar llibres. Per tal que la pintura quedés perfilada, hi vaig posar cinta adhesiva removible (el celo normal també serveix). Hi vaig aplicar una barreja de pintura amb unes gotetes de sabó de rentar plats (el sabó fa que la pintura marxi més bé quan la rasquem). 




Vaig fer unes tres capes (no poseu la següent fins que la pintura no està ben seca), assecant cadascuna amb el assecador de cabell, cosa que va anar de perles per avançar temps.





I finalment, vaig treure la cinta adhesiva removible, per a que quedés així:










Us agrada? És una feina, però molt original!!! A la família els va encantar!

Bon amic invisible a tots!!

Marina


2 comentaris:

  1. MARINA,ERES UNA CRACK!!SUPER BIEN PENSANDO EL RASCA-RASCA PARA EL AMIGO INVISIBLE!! PETONS RENATA

    ResponElimina
  2. Sopetes!! teniu un enginy insuperable amb el tema de manualitats i d'idear detalls originals i divertits!!!

    ResponElimina

Cullerades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...